Trencadís en moviment

Activitat escolar: Visita + taller

Preu: 9,50 €
- Mínim 20 participants.
- Activitat inclosa en programa Indika de la Diputació de Girona.
- Descomptes per a les escoles de la Bisbal.

El Museu ocupa el lloc d’una de les fàbriques de revestiments ceràmics més antiga de la Bisbal. Però, què són els revestiments industrials i la ceràmica vidriada? Ho descobrirem conjuntament amb els alumnes a la visita al Museu i al taller, on portarem la tècnica del trencadís al s. XXI i farem petit film d’animació abstracte.

El Terracotta Museu ocupa el lloc d’una de les fàbriques de revestiments ceràmics més antiga de la Bisbal, fundada el 1928. Però què són els revestiments industrials? I la ceràmica vidriada? Ho descobrirem conjuntament, amb una visita al Museu i una experimentació directa al taller. Els revestiments ceràmics poden ser des de paviments a arrimadors per les parets, usos en què la ceràmica demostra ser un material resistent i a l’hora decoratiu. Si combinem rajoles de diferents mides, colors i formes geomètriques, creàrem autèntiques obres col·lectives d’un alt impacte visual. En el taller treballarem amb rajoles i posarem l’accent en les composicions i treballarem amb el trencadís que practicarem en directe per tal de crear a partir de la destrucció i de la importància del fragment com a element plàstic i de composició, a través de la tècnica de l'stop-motion crearem diferents composicions i moviments per tal de crear un film abstracte d'animació.

Objectius:
- Introduir als alumnes en el món de la ceràmica a través de la manipulació i l’experimentació directa.
- Donar a conèixer la ceràmica vidriada de revestiment com a exemple de ceràmica industrial.
- Incentivar la creativitat i descobrir el potencial creatiu de la ceràmica
-Descobrir altres usos com la realització d'un film abstracte d’animació amb la tècnica de l’stop-motion.

Informació i reserves:
- reserves.terracotta@labisbal.cat
- Cal fer la reserva amb antelació i esperar confirmació.